Avvikling av Express Bank
Slik er situasjonen
Vi har tatt den vanskelige avgjørelsen om å avvikle bankens aktiviteter i Norge.
Avviklingsprosessen kan ta lang tid, og det er fortsatt ikke fastsatt en sluttdato. Det betyr at vi forblir åpen så lenge vi har kunder med avtaler i banken.
Derfor har dette ingen betydning for deg som kunde. Dine avdrag fortsetter som vanlig og har du bruk for hjelp er du velkommen til å kontakte vår kundeservice som normalt.
FAQ – finn svar på dine spørsmål
Generelt
- Hvorfor forlater Express Bank Markedet?
-
Banken har opplevd motvind på flere parametere de seneste år, og resultatet er at banken ikke har oppnådd den nødvendige størrelse til å kunne absorbere de investeringer som ville sikret en konkurransedyktig posisjon. Vi har gjennomgått alle muligheter som kunne tjene kundenes, samarbeidspartnernes og personalets interesse, men det lykkes dessverre ikke å finne en stabil modell for banken.
- Kan jeg fortsatt kjøpe med finansiering?
-
Ja. Du vil fortsat finne os hos våre samarbeidspartnere for finansiering av kjøp i butikk.
- Visa ONEcard - Kan jeg fortsette å bruke kortet?
-
Som en del av vår avviklingsprosess, stenger vi dessverre også gradvis ned bruken av Visa ONEcard. Derfor vil du motta en kansellering av Visa ONEcard per brev med minimum 2 måneders varsel. Vilkårene for tilbakebetaling forblir de samme.
- Hva vil skje med tilbakebetaling på lånet mitt?
-
Ingenting vil endre seg for deg. Dine avdrag fortsetter som normalt.
Vi vil varsle deg på forhånd dersom det skulle skje endringer.
- Vil det opprettes en spesiell hjelpelinje for å gi råd om hva jeg skal gjøre?
-
Vi har ikke opprettet en spesiell hjelpelinje, men du er alltid velkommen til å ringe vår kundeservice på tlf. 23 30 83 00 alle hverdager mellom 10:00 – 16:00.
Visa ONEcard
- Vil det opprettes en spesiell hjelpelinje for å gi råd om hva jeg skal gjøre?
-
Alle funksjoner og betingelser for ditt Visa ONEcard forblir de samme, og du vil fortsatt kunne bruke kortet som normalt.
Vi vil varsle deg på forhånd dersom det skulle skje endringer.
- Hvordan fortsetter jeg å betale av på mitt ONEcard?
-
Ingenting vil endre seg for deg, og du fortsetter og betale som du pleier på kortet.
- Vil mitt Visa ONEcard fortsatt fungere for meg i utlandet?
-
Som en del av vår avviklingsprosess, stenger vi dessverre også gradvis ned bruken av Visa ONEcard. Derfor vil du motta en kansellering av Visa ONEcard per brev med minimum 2 måneders varsel. Det betyr at kortet også slutter å virke i utlandet.
- Jeg har en forsikring tilknyttet mitt Visa ONEcard. Vil det endre seg?
-
Nei, forsikringen dekker fortsatt som normalt på ditt Visa ONEcard.
- Nei, forsikringen dekker fortsatt som normalt på ditt Visa ONEcard.
-
Hvis du ikke bruker kortet, kan du skrive til oss på kundeservice@expressbankmail.no så kan vi avslutte kortet for deg.
Lån
- Hvordan fortsetter jeg tilbakebetalingen av lånet mitt?
-
Ingenting vil endre seg for deg. Dine avdrag fortsetter som normalt.
Vi vil varsle deg på forhånd dersom det skulle skje endringer.
- Skal jeg innfri lånet mitt, eller vil en annen bank ta over lånet mitt?
-
Du trenger ikke innfri lånet i sin helhet, og avdragene vil fortsette som normalt frem til du er ferdig med nedbetale lånet.
- Jeg har en åpen søknad, er den fortsatt aktiv?
-
Hvis du har en åpen søknad og fortsatt er interessert i lånet, fullfører du søknadsprosessen som forklart i e-posten du har mottatt med lånetilbudet. Er du usikker på om du har en aktiv søknad, eller har spørsmål, kan du kontakte kundeservice på tlf. 23 30 83 00.
- Jeg ønsker å innfri mitt lån, hvordan går jeg frem?
-
For å få nøyaktig saldo for innfrielse, anbefaler vi at du tar kontakt med vår kundeservice på tlf. 23 30 83 00 så vi kan hjelpe deg.